انواع ادوات کشاورزی



در این مقاله قصد داریم به معرفی تجهیزات کشاورزی پرداخته و اجزا و قیمت ادوات کشاورزی  یا قیمت ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی را مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم.


تیلر صنایع کشاورزی مزرعه سبز آذربایجان 

تیلر جزو ادواتی است که مسئولیت تبدیل انواع خاک سفت زمین های زراعی به خاکی نرم و آماده برای کاشت محصولات را دارا می باشد. در واقع تیلر برای عملیات خاکورزی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه تیلرها در عرض های 80 الی 155 موجود هستند، بنابراین عملیات شخم زنی را در همین عرض ها و در عمقی بین 7 تا 40 سانتی متری انجام می دهند. تیلرها به لحاظ سوخت به دو دسته بنزینی و گازوئیلی تقسیم بندی می شوند و شامل دنده سبک و دنده سنگین هستند.




جهت خرید و استعلام:  با ما تماس بگیرید.


چاله کن صنایع کشاورزی مزرعه سبز آذربایجان 

بعضی اوقات کشاورزان یا باغبانان برای کاشت درخت و محصولات خود نیاز به حفر گودال دارند. اما اینکه حفر گودال در قطر زیاد و عمق بالا باشد نیاز به صرف انرژی و نیروی انسانی طاقت فرسا است. به همین دلیل جای خالی چاله کن ها احساس شد. امروزه چاله کن جزوه ادوات مهم کشاورزی برشمرده میشود. بنابراین ساخت چاله کن های مختلف از جمله بنزینی که با سوخت بنزین کار میکرد و یا چاله کن دستی و موتوری آغاز شد. کاربرد های چاله کن شامل، حفر چاله برای نصب میله و فنس کشی و یا کوددهی و کاشت نهال می باشد.

  • جهت خرید و استعلام:  با ما تماس بگیرید.


دروگر

دروگر در حقیقت عمل درو محصولات را در زمین های شیبدار و مسطح انجام می دهد. از دروگرها برای قطع علف های هرز و برداشت علف های خشک هم می توان استفاده کرد. طرز کار آنها بوسیله وارد نمودن نیروی ضربه ای و برشی به ساقه گیاهان است. با استفاده از دروگرها در هزینه های کارگری و زمان برداشت محصول صرفه جویی قابل توجهی می شود. محصولاتی مانند، برنج، گندم، جو، یونجه، گیاهان پاکوتاه و… را بوسیله دروگر می توان درو کرد. توان موتور در دروگرها از 5.5 اسب بخار تا 15 اسب بخار متغیر است.

  • جهت خرید و استعلام:  با ما تماس بگیرید.



ردیف کار یا خطی کار

دستگاه های ردیف کار یا خطی کار برای کاشت بذر با فاصله کم و روی یک خط مستقیم مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین با در نظر گرفتن میزان عمق کاشت خطی کارها را به دو دسته دیم و آبی کار تقسیم بندی می کنند. دستگاه های خطی کار با توجه به نوع کاشت محصولاتی مثل، کاشت لوبیا، سیر، نخود و… تولید گردیده اند.

روتیواتور

روتیواتور یا تیلر دوار جزو ادواتی است که در زمین های کشاورزی به منظور شخم زنی مورد استفاده قرار میگیرد. روتیواتور سبب حفظ رطوبت خاک و در نتیجه جلوگیری از اتلاف بی رویه آب می شود. روتیواتور اگر برای زمین های کوچک استفاده شود بر روی تیلر و اگر برای زمین های وسیع زراعی بخواهد بکار رود بر پشت تراکتور سوار می شود و در آماده سازی زمین های کشاورزی،؛از بین بردن علف های هرز، از بین بردن لارو های حشرات در خاک و … موثرند.




ریک یونجه یا ریک خورشیدی

ریک یونجه میله های فنری می باشد که به شکل مورب قرار گرفته اند و با استفاده از نیروی کششی تراکتور چرخیده و علوفه ها را از یک سمت جمع آوری کرده که در نتیجه به شکل ردیفی قرار می دهد. ریک خورشیدی یا ریک یونجه به دلیل اینکه هوا را در لابه لای علوفه به گردش در می آورد، مانع گندیدگی علوفه ها شده و پروسه خشک شدن علوفه ها را تسهیل می بخشد.




سم پاش

سم پاش یکی از وسیله هایی است که وظیفه اسپری نمودن مقدار مشخصی سم را به منظور از بین بردن انواع آفات محصولات در زمین های کشاورزی و باغات بر عهده دارد. از جمله انواع سم پاش می توان به سم پاش های دستی، شارژی، موتوری، پشتی موتوری، زنبه ای، پشت تراکتوری و… نام برد. سم پاش ها جدا از ایجاد سرعت در عملیات سم پاشی، سبب صرفه جویی در آن نیز می شوند.




کولتیواتور

در خصوص کولتیواتور چیست میتوان گفت در واقع یک ابزار ثانویه در خاکورزی به حساب می آید و قابلیت نصب روی تراکتور را دارد. وظیفه اصلی کولتیواتور آماده سازی بستر خاک برای کاشت بذر است و سبب از بین رفتن علف های هرز نیز می شود. از مزایای آن می توان  به هوادهی خاک، آماده نمودن بستر برای کاشت بذر و نابودی علف های هرز اشاره نمود. این دستگاه از جمله ادوات رایج در کشاورزی با قیمت مناسب در سازو کشت موجود میباشد.