بیت کوین و قیمت روز بیت کوین

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال است.




بیت کوین چیست؟

از نظر عملی، بیت کوین شکلی از پول دیجیتال است که (1) مستقل از هر دولت، ایالت یا موسسه مالی وجود دارد، (2) می تواند بدون نیاز به یک واسطه متمرکز در سطح جهانی منتقل شود، و (3) دارای یک سیاست پولی شناخته شده است. که مسلما نمی توان آن را تغییر داد.در یک سطح عمیق تر، بیت کوین را می توان به عنوان یک سیستم سیاسی، فلسفی و اقتصادی توصیف کرد. این به لطف ترکیبی از ویژگی های فنی است که یکپارچه می کند، مجموعه گسترده ای از شرکت کنندگان و ذینفعان که شامل آن می شود، و فرآیند ایجاد تغییرات در پروتکل.بیت‌کوین می‌تواند به پروتکل نرم‌افزار بیت‌کوین و همچنین واحد پولی اشاره کند که با نماد تیک‌دار BTC نشان داده می‌شود.بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۷۴.۵۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۰.۵۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۲۴,۷۰۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۶,۷۷۲ تومان معادل ۱,۱۵۵,۴۷۸,۳۸۵ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳۴.۶۳ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۱۱.۵۷% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰(10 November 2021) معادل ۶۸,۶۶۴.۱۶ دلار بوده که همینک %۶۴.۰۲ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۹.۲۹ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بیت کوین معامله می‌شود، صرافی ATAIX با سهم %۹۲.۲۹ از حجم معاملات روزانه است. 

قیمت ارز بیت کوین

بیت کوین که به صورت ناشناس در ژانویه 2009 برای یک گروه تخصصی از فناوران راه اندازی شد، اکنون یک دارایی مالی قابل معامله در سطح جهانی است که حجم تسویه روزانه آن به ده ها میلیارد دلار اندازه گیری می شود. اگرچه وضعیت نظارتی آن بر اساس منطقه متفاوت است و همچنان در حال تکامل است، بیت کوین معمولاً به عنوان یک ارز یا یک کالا تنظیم می شود و استفاده از آن (با سطوح مختلف محدودیت ها) در همه اقتصادهای بزرگ قانونی است. در ژوئن 2021، السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی اجباری کرد.

رشد اولیه شبکه بیت کوین عمدتاً به دلیل کاربرد آن به عنوان یک روش جدید برای تبادل ارزش در دنیای دیجیتال بود. طرفداران اولیه، به طور کلی، «سایفرپانک ها» بودند - افرادی که از استفاده از رمزنگاری قوی و فناوری های افزایش دهنده حریم خصوصی به عنوان مسیری برای تغییرات اجتماعی و سیاسی حمایت می کردند. با این حال، حدس و گمان در مورد ارزش آینده بیت کوین به زودی به یک محرک مهم برای پذیرش تبدیل شد.

قیمت بیت کوین و تعداد کاربران بیت کوین طی دهه بعد به صورت موجی افزایش یافت. از آنجایی که قانون‌گذاران در اقتصادهای بزرگ شفافیت را در مورد قانونی بودن بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارائه کردند، تعداد زیادی از صرافی‌های بیت‌کوین ارتباطات بانکی برقرار کردند و تبدیل ارز محلی به بیت‌کوین و از آن را آسان کردند. سایر کسب‌وکارها خدمات نگهبانی قوی ایجاد کردند، که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران نهادی بتوانند در معرض این دارایی قرار بگیرند زیرا تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران برجسته نشان از علاقه آن‌ها دارد.


بیت کوین برای چه مواردی استفاده می شود؟

در ابتدایی ترین سطح خود، بیت کوین برای تبادل ارزش خارج از سیستم مالی سنتی مفید است. برای مثال، مردم از بیت‌کوین برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند که سریع‌تر، ایمن‌تر و با هزینه‌های تراکنش کمتری نسبت به روش‌های تسویه قدیمی مانند شبکه‌های SWIFT یا ACH تسویه می‌شوند.

در سال‌های اولیه، زمانی که پذیرش شبکه پراکنده بود، بیت کوین می‌توانست برای تسویه تراکنش‌های حتی با ارزش کم استفاده شود و این کار را به صورت رقابتی با شبکه‌های پرداخت مانند Visa و Mastercard (که در واقع تسویه می‌کنند) انجام داد .معاملات مدت ها پس از نقطه فروش). با این حال، همانطور که بیت کوین به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت، مشکلات مقیاس بندی باعث شد که رقابت آن به عنوان یک وسیله مبادله برای اقلام کم ارزش کمتر شود. به طور خلاصه، تسویه تراکنش‌های کم‌ارزش به‌دلیل توان عملیاتی محدود در دفتر کل و در دسترس نبودن راه‌حل‌های لایه دوم، بسیار گران شد. این از این روایت حمایت می کند که ارزش اولیه بیت کوین کمتر به عنوان یک شبکه پرداخت و بیشتر به عنوان جایگزینی برای طلا یا «طلای دیجیتال» است. در اینجا، بحث این است که بیت‌کوین ارزش را از ترکیبی از پیشرفت‌های تکنولوژیکی که ادغام می‌کند، عرضه محدود آن با سیاست‌های پولی «در کد» و اثرات شبکه قدرتمند آن به دست می‌آورد. در این راستا، تز سرمایه گذاری این است که بیت کوین می تواند جایگزین طلا شود و به طور بالقوه به شکلی از "وثیقه بکر" تبدیل شود.

قیمت لحظه ای ارز دیجیتال بیت کوین


ویژگی های اساسی بیت کوین

غیرمتمرکز : هیچ کس شبکه بیت کوین را کنترل نمی کند یا مالک آن نیست و هیچ مدیر اجرایی نیز وجود ندارد. درعوض، شبکه متشکل از شرکت کنندگان مشتاقی است که با قوانین یک پروتکل (که به شکل یک مشتری نرم افزار منبع باز است) موافقت می کنند. تغییرات در پروتکل باید با اجماع کاربران آن انجام شود و طیف گسترده ای از صداهای کمک کننده از جمله "گره ها"، کاربران نهایی، توسعه دهندگان، "ماینرها" و شرکت کنندگان در صنعت مجاور مانند صرافی ها، ارائه دهندگان کیف پول و متولیان وجود دارد. این امر بیت کوین را به یک سیستم شبه سیاسی تبدیل می کند. از میان هزاران ارز دیجیتال موجود، بیت کوین مسلماً غیرمتمرکزترین است، ویژگی ای که در نظر گرفته می شود موقعیت آن را به عنوان وثیقه بکر برای اقتصاد جهانی تقویت می کند.

توزیع شده : تمام تراکنش‌های بیت‌کوین در دفتر کل عمومی ثبت می‌شوند که به عنوان «بلاک چین» شناخته می‌شود. این شبکه به افرادی متکی است که داوطلبانه نسخه‌های دفتر کل را ذخیره می‌کنند و نرم‌افزار پروتکل بیت‌کوین را اجرا می‌کنند. این "گره ها" با پیروی از قوانین پروتکل که توسط مشتری نرم افزار تعریف شده است، به انتشار صحیح تراکنش ها در سراسر شبکه کمک می کنند. در حال حاضر بیش از 80000 گره در سطح جهانی توزیع شده است که باعث می شود شبکه دچار خرابی یا اطلاعات از دست رفته تقریباً غیرممکن شود.

شفاف : افزودن تراکنش‌های جدید به دفتر کل بلاک چین و وضعیت شبکه بیت‌کوین در هر زمان معین (به عبارت دیگر، «حقیقت» مالک چند بیت‌کوین) با اجماع و به شیوه‌ای شفاف به دست می‌آید. قوانین پروتکل

همتا به همتا : اگرچه گره‌ها وضعیت شبکه را ذخیره و منتشر می‌کنند ("حقیقت")، پرداخت‌ها به طور موثر مستقیماً از یک شخص یا کسب‌وکار به دیگری انجام می‌شود. این بدان معناست که نیازی به هیچ "شخص ثالث قابل اعتماد" نیست تا به عنوان یک واسطه عمل کند.

بدون مجوز : هر کسی می‌تواند از بیت‌کوین استفاده کند، هیچ دروازه‌بانی وجود ندارد، و نیازی به ایجاد «حساب بیت‌کوین» نیست. هر و همه تراکنش‌هایی که از قوانین پروتکل پیروی می‌کنند، توسط شبکه در طول مکانیسم‌های اجماع تعریف‌شده تأیید می‌شوند.

شبه ناشناس . اطلاعات هویتی ذاتاً با تراکنش های بیت کوین مرتبط نیست. در عوض، تراکنش ها به آدرس هایی گره خورده اند که به شکل رشته های الفبایی عددی تصادفی تولید می شوند.

مقاوم در برابر سانسور : از آنجایی که تمام تراکنش‌های بیت‌کوین که از قوانین پروتکل پیروی می‌کنند معتبر هستند، از آنجایی که تراکنش‌ها ناشناس هستند، و از آنجایی که کاربران خود «کلید» موجودی بیت‌کوین خود را دارند، برای مقامات سخت است که افراد را از استفاده از آن یا استفاده از آن منع کنند. برای مصادره دارایی های آنها این پیامدهای مهمی برای آزادی اقتصادی دارد و حتی ممکن است به عنوان یک نیروی متقابل برای اقتدارگرایی در سطح جهانی عمل کند.

عمومی : تمام تراکنش‌های بیت‌کوین ثبت می‌شوند و برای همه در دسترس هستند. در حالی که این عملاً امکان تراکنش‌های جعلی را از بین می‌برد، در برخی موارد این امکان را نیز فراهم می‌کند که با کسر هویت‌های فردی به آدرس‌های بیت‌کوین خاص پیوند داده شود. تعدادی تلاش برای ارتقای حریم خصوصی بیت کوین در حال انجام است، اما ادغام آنها در پروتکل در نهایت منوط به فرآیند حاکمیت شبه سیاسی بیت کوین است.

ویژگی های اقتصادی بیت کوین

عرضه ثابت : یکی از پارامترهای کلیدی در پروتکل بیت کوین این است که عرضه در طول زمان به 21 میلیون سکه افزایش می یابد. استدلال می شود که این عرضه کل ثابت و شناخته شده، بیت کوین را به یک "دارایی سخت" تبدیل می کند، یکی از چندین ویژگی که به ارزش درک شده آن از منظر سرمایه گذاری کمک کرده است.

کاهش تورم : نرخی که بیت کوین های جدید به عرضه در گردش اضافه می شوند به تدریج در طول یک زمان بندی تعریف شده که در کد تعبیه شده کاهش می یابد. با شروع 50 بیت کوین در هر بلوک (تقریباً هر 10 دقیقه یک بلاک جدید اضافه می شود)، نرخ انتشار تقریباً هر چهار سال به نصف کاهش می یابد. در ماه مه 2020، سومین هاوینگ نرخ انتشار را از 12.5 به 6.25 بیت کوین در هر بلوک کاهش داد. در آن زمان، 18375000 سکه از 21 میلیون سکه (87.5 درصد از کل) استخراج شده بود. هاوینگ چهارم، در سال 2024، صدور را به 3.125 بیت کوین کاهش می دهد، و به همین ترتیب تا سال 2136، زمانی که نیمه نهایی، پاداش بلوک را به 0.00000168 بیت کوین کاهش می دهد.

انگیزه محور : مجموعه اصلی از شرکت کنندگان، که به عنوان ماینرها شناخته می شوند، با سود هدایت می شوند تا منابع مورد نیاز برای حفظ و ایمن سازی شبکه را به اشتراک بگذارند. از طریق فرآیندی به نام اثبات کار (PoW)، استخراج‌کنندگان برای افزودن بلوک‌های جدید به زنجیره‌ای که دفتر کل (بلاک چین) را تشکیل می‌دهد، رقابت می‌کنند. هزینه‌های سخت‌افزار و انرژی مرتبط با استخراج PoW به امنیت شبکه به شکل غیرمتمرکز در راستای اصول مبتنی بر نظریه بازی کمک می‌کند. انگیزه سود در این زمینه مهم تلقی می شود. علاوه بر این، از آنجایی که ماینرها تمایل دارند بیت کوین به دست آمده خود را بفروشند تا هزینه های قابل توجه مربوط به استخراج خود را پوشش دهند، فرآیند استخراج به عنوان مکانیزمی منصفانه برای توزیع گسترده بیت کوین در نظر گرفته می شود.


چه کسی تصمیم می گیرد بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک پروتکل ثابت نیست. این می تواند و تغییراتی را در طول عمر خود ایجاد کرده است و به تکامل خود ادامه خواهد داد. در حالی که تعدادی از روش‌های رسمی برای ارتقای بیت‌کوین وجود دارد (به «حاکمیت بیت‌کوین چگونه کار می‌کند؟» را ببینید)، حاکمیت پروتکل در نهایت بر اساس مشورت، متقاعد کردن و اراده است. به عبارت دیگر، مردم تصمیم می گیرند که بیت کوین چیست.

در چندین مورد، اختلافات قابل توجهی در بین جامعه در مورد مسیری که بیت کوین باید در پیش بگیرد وجود داشته است. هنگامی که چنین اختلاف نظرهایی از طریق مشورت و متقاعدسازی قابل حل نباشد، بخشی از کاربران ممکن است - به میل خود - نسخه متفاوتی از بیت کوین را تصدیق کنند.

نسخه جایگزین بیت کوین با بیشترین تعداد طرفدار به بیت کوین کش (BCH) معروف شده است. این از یک پیشنهاد با هدف حل مشکلات مقیاس بندی که منجر به افزایش هزینه های تراکنش و افزایش زمان تأیید تراکنش شده بود، ناشی شد. این نسخه از بیت کوین در 1 آگوست 2017 آغاز شد.

تاریخچه قیمت بیت کوین

بیت کوین برای اولین بار در سال 2010 برای خرید، فروش و تجارت در صرافی های آنلاین در دسترس قرار گرفت. در آوریل 2011، قیمت بیت کوین برای اولین بار از آستانه 1 دلار عبور کرد.

بیت کوین همچنین در سال 2011 با اولین رقابت خود در فضای کریپتو روبرو شد. لایت کوین (LTC) در اکتبر 2011 راه اندازی شد. بلاک چین اتریوم چندین سال بعد در سال 2015 فعال شد.

همانطور که قیمت بیت کوین همچنان در حال افزایش بود، دیده شدن، محبوبیت و نوسانات آن نیز افزایش یافت. تا نوامبر 2013، قیمت بیت کوین به 1000 دلار رسید. قیمت بیت کوین و حجم معاملات واقعاً در اواخر سال 2017 شروع به حجم افزائی کرد - با قیمت هایی که برای اولین بار در نوامبر 2017 به 10000 دلار در هر سکه رسید - و در دسامبر 2017 به حدود 20000 دلار رسید.

یکی از عوامل محرک افزایش قیمت بیت کوین، اعلامیه شرکت CME Group (نشانگر: CME ) بود که قراردادهای آتی بیت کوین را در دسامبر 2017 راه اندازی خواهد کرد. این قراردادها نشان دهنده اولین محصول مالی مرتبط با بیت کوین بود که توسط یک شرکت ارائه شد. موسسه مالی تحت نظارت ایالات متحده

جارک هیرنیاک، بنیانگذار و مدیر عامل Generation Lambda، می‌گوید بیت‌کوین یک مسیر نوآوری رایج را دنبال می‌کند که به عنوان چرخه هایپ گارتنر شناخته می‌شود. طبق این مدل، زمانی که فناوری جدیدی مانند بیت کوین در معرض دید قرار می گیرد، انتظارات در ابتدا به سطح غیر منطقی بالایی افزایش می یابد.

هیرنیاک می‌گوید: «در ابتدا، بیشتر مردم آن را نادیده می‌گیرند، و سپس ناگهان همه هیجان‌زده‌تر می‌شوند تا زمانی که مشخص شود که وعده‌ها نمی‌توانند با واقعیت مطابقت داشته باشند.چنین وضعیتی و کمبود نقدینگی ، همراه با مقررات اندک، آن را برای دستکاری بازار آماده کرد.»

در اواخر سال 2017، هیجان، هیاهو و جنون بازار ارزهای دیجیتال طوفانی عالی برای حباب دارایی ایجاد کرد. بسیاری از استارت آپ ها از رونق ارزهای دیجیتال برای جمع آوری پول از طریق عرضه اولیه سکه یا ICO استفاده کردند . در سال‌های 2017 و 2018، بیش از 800 ICO تقریباً 20 میلیارد دلار سرمایه جذب کردند. فضای ICO با کلاهبرداری و کلاهبرداری آشکار مواجه شد و ارزش بسیاری از این توکن های ICO در عرض یک سال سقوط کرد.

بیت کوین چگونه کار می کند؟

بیت کوین با یک رکورد دیجیتال توزیع شده به نام بلاک چین ساخته شد . بلاک چین نوعی دفتر کل عمومی است - یک سیستم دیجیتال برای ثبت تراکنش ها و داده های مرتبط در چندین مکان در یک زمان. بلوک‌ها در زنجیره بلوکی واحدهایی هستند که حاوی داده‌هایی درباره هر تراکنش، از جمله تاریخ، زمان، ارزش، خریدار و فروشنده و یک کد شناسایی برای هر صرافی هستند.

بلاک چین به گونه ای طراحی شده است که هک کردن سیستم یا جعل داده های ذخیره شده در آن را بسیار دشوار می کند و در نتیجه آن را ایمن و غیرقابل تغییر می کند. هر رایانه در یک شبکه بلاک چین دارای یک کپی از دفتر کل است تا از نقاط ضعف منفرد جلوگیری کند . اگر یک بلوک تغییر کند، تمام بلوک های دیگر در دفتر کل توزیع شده باید تغییر کنند. بلاک چین یک فناوری غیرمتمرکز است، به این معنی که توسط هیچ سازمانی کنترل نمی شود. علاوه بر این، شناسایی کدها، تولید بلوک‌های متقلبانه را دشوار می‌کند.

استخراج بیت کوین چیست؟

استخراج بیت کوین به اطمینان از معتبر بودن تراکنش ها و افزودن صحیح آن به بلاک چین بیت کوین با استفاده از شبکه جهانی کامپیوترهایی که کد بیت کوین را اجرا می کنند اشاره دارد. فرآیند استخراج همچنین ابزاری برای ایجاد بیت کوین های جدید است.

فرآیند استخراج بیت کوین شامل تایید تراکنش های جدید علیه شبکه بیت کوین است که منجر به تولید بیت کوین های جدید می شود.استخراج بیت کوین فرآیندی است که طی آن تراکنش های بیت کوین به صورت دیجیتالی در شبکه بیت کوین تایید شده و به دفتر کل بلاک چین اضافه می شود.این کار با حل پازل‌های هش رمزنگاری پیچیده برای تأیید بلوک‌های تراکنش‌هایی که در دفتر کل بلاک چین غیرمتمرکز به‌روزرسانی می‌شوند، انجام می‌شود.حل این معماها به قدرت محاسباتی قدرتمند و تجهیزات پیچیده نیاز دارد. در ازای آن، ماینرها با بیت کوین پاداش می گیرند، که سپس به گردش در می آید و به همین دلیل به استخراج بیت کوین می گویند.

استخراج کریپتو چیست؟

استخراج ارزهای دیجیتال فرآیندی برای ایجاد «کوین‌های دیجیتال» جدید است. فرآیند بازیابی این سکه ها نیازمند حل پازل های پیچیده، اعتبارسنجی تراکنش های ارزهای دیجیتال در شبکه بلاک چین و افزودن آنها به دفتر کل توزیع شده برای مکان یابی آنها است.

چرا بیت کوین ارزشمند است؟

بیت کوین ارزشی مشابه سایر ارزها دارد زیرا دیگران مایلند آنها را با کالاها، خدمات و ارزهای موجود مبادله کنند. با این حال، قیمت بیت کوین از زمان معرفی آن در سال 2009 چندین بار افزایش، کاهش و افزایش تصاعدی داشته است. بسیاری این نوسانات را بی ثبات می دانند. قیمت‌ها در بازار سهام به دلیل عوامل متعددی از جمله شرکت‌هایی که از ارز حمایت می‌کنند یا حمایت می‌کنند و حتی گفته‌های افراد مشهور در مورد آن، افزایش و کاهش یافته است.

با این حال، ارزش بیت کوین از منابع دیگر نیز گرفته شده است. به عنوان مثال، برای پذیرش یک ارز باید نوعی کمیاب، تقسیم پذیری، قابلیت حمل و نقل، دوام داشته باشد و نباید به راحتی جعل شود. بیت کوین دارای ویژگی های زیر است:

محدود به 21 میلیون است.

تا هشت اعشار قابل تقسیم است. کوچکترین واحد، ساتوشی، معادل 0.00000001 بیت کوین است.

این در کیف پول های دیجیتال ذخیره می شود و به راحتی قابل حمل است.

فیزیکی نیست، بنابراین نمی توان آن را از بین برد. با این حال، اگر سخت افزار، نرم افزار یا کلید رمزنگاری کیف پول مربوطه گم شود، ممکن است به خطر بیفتد.

همچنین با استفاده از بلاک چین و کلیدهای رمزنگاری در برابر جعلیات احتمالی محافظت می شود .

بیت کوین چگونه استفاده می شود؟

بیت کوین اغلب به عنوان یک گزینه پرداخت یا به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین استفاده می شود. به عنوان یک روش پرداخت، بیت کوین می تواند برای خرید کالاها و خدمات استفاده شود. اگرچه تعداد فروشندگانی که ارز دیجیتال را می پذیرند هنوز محدود است، فروشندگانی مانند PayPal و AT&T شروع به پذیرش پرداخت های بیت کوین کرده اند. شرکت خودروهای برقی تسلا نیز در تصمیم گیری برای پذیرش پرداخت های بیت کوین عقب و جلو رفته است. به عنوان نوعی سرمایه گذاری، افراد می توانند در بیت کوین سرمایه گذاری کنند تا به تنوع بخشی از سهام و اوراق قرضه کمک کنند.

خطرات مربوط به بیت کوین شامل موارد زیر است

نوسان در سرمایه گذاری ها بیت کوین سابقه طولانی مدت یا سابقه اعتباری در پشت خود ندارد. قیمت ها به سرعت بالا و پایین می شوند و افراد مشهوری مانند ایلان ماسک تنها با ارسال توییت ها، ارزش را تقریباً 10 درصد افزایش داده و باعث کاهش 5 درصدی آن شده اند. در سال 2014، در یک روز، قیمت 80 درصد کاهش یافت.

بدون بیمه صرافی ها و کیف پول های بیت کوین توسط برنامه های فدرال یا دولتی بیمه نمی شوند. برخلاف حساب های بانکی، اگر اتفاقی بیفتد، بعید است که افراد بیت کوین خود را پس بگیرند.

مشکوک به باج افزار از آنجایی که تراکنش‌ها به صورت دیجیتالی و ناشناس انجام می‌شوند، بیت‌کوین ارز انتخابی زمانی است که هکرها باج داده‌های قربانیان ناشناس را نگه می‌دارند.

محدودیت های نظارتی بیت کوین همچنین برای معاملات بازار سیاه مورد استفاده قرار گرفته است که ممکن است مقررات دولتی را برای محدود کردن آن دعوت کند.

چگونه بیت کوین می  خرید یا سرمایه گذاری می کنید؟

مردم می توانند بیت کوین را از طریق صرافی ارزهای دیجیتال، با ارزهای سنتی یا از طریق دستگاه های باجه خودکار بیت کوین خریداری کنند . صرافی‌ها یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای خرید بیت‌کوین هستند، زیرا شرکت‌هایی هستند که افراد را قادر به خرید و فروش از طریق راه‌اندازی یک حساب کاربری می‌کنند. نمونه هایی از نرم افزارهای Exchange عبارتند از Binance و Coinbase. حساب‌ها همچنین باید یک منبع مالی مانند حساب بانکی یا کارت نقدی ارائه کنند. علاوه بر این، دستگاه های خودپرداز بیت کوین کیوسک های متصل به اینترنت هستند که افراد را قادر می سازد بیت کوین را با پول نقد خریداری کنند. دستگاه های خودپرداز بیت کوین با انجام یک تراکنش مبتنی بر بلاک چین کار می کنند که بیت کوین را به کیف پول دیجیتال کاربر ارسال می کند. با این حال، ممکن است هنگام استفاده، کارمزد تراکنش دریافت شود.

افراد همچنین می توانند بیت کوین را مانند یک سهام بخرند و نگه دارند. برخی از افراد بیت کوین را برای مدت طولانی تری خریداری و نگهداری می کنند، برخی دیگر ممکن است پس از افزایش قیمت به سرعت خرید و فروش کنند و برخی دیگر ممکن است بفروشند و روی کاهش قیمت آن شرط بندی کنند. همچنین ترتیبات بازنشستگی انفرادی بیت کوین (IRA) وجود دارد که به عنوان حساب های بازنشستگی ویژه عمل می کنند