آموزش ثبت نام و پیش ثبت نام خودرو سایپا - ایران خودرو - مدیران خودرو

 

معیارهای اصلی خرید خودرو 

آیا امسال به خرید ماشین و خودروی نو  فکر می‌کنید آیا در میان قیمت های خودرو در بازار سرگردان شده اید،  نمی‌دانید چگونه آن را انجام دهید؟ خرید ماشین یک تصمیم مالی بزرگ است و نباید در طول یک آخر هفته عجله کرد.

تحقیقات خود را با این 10 نکته برای خرید خودرو شروع کنید تا به شما کمک کند خودرویی مقرون به صرفه پیدا کنید که متناسب با سبک زندگی شما نیز باشد.


پیش ثبت نام و ثبت نام محصولات ایران خودرو کلیک کنید 

1. بودجه ماشین خود را مشخص کنید

بیایید با کمی بررسی واقعیت شروع کنیم: اتومبیل های جدید مانند یک کیسه سنگ ارزش خود را کاهش می دهند و 60٪ از ارزش خود را در پنج سال اول از دست می دهند! البته این در کشور ایران صادق نیست .

با وجود این موضوع، اولین قدم شما این است که تصمیم بگیرید چه چیزی می توانید برای یک ماشین بپردازید. اجاره ماشین و بدهکاری برای خرید هر دو ایده‌های بدی هستند، بنابراین آنچه می‌توانید بپردازید بر اساس مقدار پول نقدی است که می‌توانید از قبل پرداخت کنید.

پیش ثبت نام و ثبت نام محصولات سایپا


ماشین و پول 

ساده ترین نکته دیو برای صرفه جویی در پول: ببینید آیا بیش از حد برای بیمه ماشین پرداخت کرده اید.

اگر فوراً بودجه لازم برای یک خودروی مستعمل کارکرده یا دارای گواهینامه را ندارید، باید در بودجه خود جایی برای کنار گذاشتن پول هر ماه اختصاص دهید. مشخص کنید که از کجا می توانید با هزینه کمتری به دست آورید و چقدر می توانید برای سرمایه گذاری خودرو خود هزینه کنید.

1. انتخاب های خود را محدود کنید

پس از تعیین قیمت، شروع به بررسی خودروهای متناسب با بودجه خود کنید. راه های زیادی برای یافتن خودروهای دست دوم در منطقه شما وجود دارد . نمایندگی محلی شما احتمالاً یک وب سایت برای مشاهده اتومبیل های موجود در انبار شما دارد. و می توانید سایت ها را بررسی کنید  تا ببینید چه خودروهای دیگری در بازار وجود دارند.


صنایع کشاورزی مزرعه سبز

گزینه های خود را به چند خودرو محدود کنید که متناسب با محدوده قیمت و نیازهای شما باشد. عواملی مانند ایمنی، سرعت، مسافت پیموده شده بنزین، راحتی و نحوه عملکرد آن در آب و هوای بد را در نظر بگیرید. فقط به این دلیل که چیزی برای کیف پول شما مناسب است به این معنی نیست که برای سبک زندگی شما مناسب است.

و اگر خودرویی که دوست دارید کمی بالاتر از بودجه شما است، آن را در لیست خود قرار دهید. به عنوان یک خریدار نقدی، قدرت مذاکره با قیمت بهتر را خواهید داشت.

دریابید که چگونه می توانید بهترین معامله را برای ماشینی که دوست دارید داشته باشید! امروز راهنمای ماشین رایگان ما را دانلود کنید! 

2. قبل از خرید ماشین تحقیق کنید

وقتی ماشینی را که دوست دارید پیدا کردید، وقت آن است که کمی تحقیق کنید. 

همچنین باید گزارش تاریخچه هر خودرو را بررسی کنید. این به شما تاریخچه تصادف، اطلاعات تعمیر، فراخوان های احتمالی و سایر اطلاعات مهم در مورد خودرو را به شما می گوید.

برخی از سایت ها برای اطلاعاتی که ارائه می دهند هزینه دریافت می کنند. و در حالی که گزارش‌های پولی جامع‌تر هستند، گزارش‌های رایگان به شما در مورد هر گونه پرچم قرمز مهم هشدار می‌دهند. در صورت درخواست، برخی از نمایندگی های خودرو یا فروشندگان خصوصی نیز گزارشی ارائه می دهند. در هر صورت، ارزش بررسی را دارد. اگر معامله خوبی دریافت کنید اما هر هفته برای تعمیر و نگهداری به مغازه بروید، در دراز مدت پول بیشتری خرج خواهید کرد.

3. قیمت بیمه خودرو را دریافت کنید

در حال حاضر، شما باید تعداد انگشت شماری خودروی بالقوه داشته باشید که از نظر تاریخچه بررسی شده و با بودجه شما مطابقت داشته باشند. اما این کافی نیست که بتوانید هزینه ماشین را بپردازید - همچنین باید مطمئن شوید که می توانید بیمه ای را که همراه آن است بپردازید.

با نماینده بیمه فعلی خود در مورد اجرای چند پیشنهاد برای خودروهایی که در نظر دارید صحبت کنید . اگر قیمت خیلی زیاد است، از مشورت با یک نماینده مستقل برای گزینه های بیشتر نترسید.

مولدهای آنلاین قیمت بیمه می توانند مفید باشند، اما با صحبت تلفنی یا حضوری با نماینده بیمه، معامله بهتری دریافت خواهید کرد . حتی ممکن است واجد شرایط تخفیف هایی باشید که نمی دانستید وجود دارد!

حالا قسمت سرگرم کننده: ماشین را برای تست رانندگی ببرید! 

قبل از اینکه حتی پا به یک نمایندگی بگذارید دقیقاً بدانید چه می خواهید. و مراقب تاکتیک های فروش آنها باشید! اگر نمایندگی خودروی مورد نظر شما را ندارد اما مدل مشابهی با بودجه کم با سیستم صوتی جدید و صندلی های گرم کن دارد، باز هم خودروی مناسبی برای شما نیست.

هنگامی که آماده هستید تا برای تست رانندگی خود پشت فرمان بنشینید، مسیری را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد انواع مختلف رانندگی را تجربه کنید. نحوه برخورد خودرو در بزرگراه با نحوه رانندگی آن در شهر متفاوت خواهد بود. به هر چیزی که عجیب به نظر می رسد توجه کنید. آیا وقتی از روی دست انداز عبور می کنید، ماشین به صدا در می آید؟ آیا صداهای عجیبی وجود دارد؟ این جزئیات به شما در مرحله بعدی کمک می کند.


4. معاینه ماشین بگیرید

قبل از اینکه یک دلار برای یک ماشین دست دوم خرج کنید، آن را برای بازرسی کامل نزد مکانیک ببرید. فروشندگان می توانند دروغ بگویند زمانی که پول در خط است. در حالی که ممکن است وقتی ماشین را دور می‌زنید ظاهر و احساس خوبی داشته باشد، هرگز نمی‌دانید که در زیر کاپوت چه می‌گذرد.

در مورد درخواست بازرسی احساس ناخوشایندی نداشته باشید. این بخشی از فرآیند خرید خودرو است. اگر فروشنده مردد باشد یا از درخواست شما ناراحت شود، احتمالاً چیزی برای پنهان کردن دارد.

5 منتظر بهترین زمان برای خرید خودرو باشید

نمایندگی ها معمولاً امیدوارند به اهداف پایان سال خود برسند، که انگیزه آنها را برای کاهش قیمت و جابجایی خودروها قبل از پایان سال فراهم می کند.

در اواخر تابستان، بسیاری از نمایندگی‌ها می‌خواهند تا جایی که ممکن است اتومبیل بفروشند تا فضا را برای وسایل نقلیه جدیدتر خالی کنند. باز هم، شما می خواهید در اواخر ماه به آنجا بروید تا مطمئن شوید که بهترین قیمت ممکن را دریافت می کنید.


شاید برای خرید یک خودروی جدید یک نکته ساده به نظر برسد، اما انتظار برای زمان مناسب برای خرید خودرو می تواند صدها، اگر نه هزاران دلار، در قیمت نهایی فروش صرفه جویی کند.

7. همیشه مذاکره کنید

شما در اینجا به دو دلیل مزیت دارید: شما تحقیقات خود را انجام داده اید و پول نقد می پردازید . به فروشنده قیمتی بدهید که حاضرید برای ماشین بپردازید. این قیمت باید کمتر از چیزی باشد که واقعاً مایل به پرداخت آن هستید، بنابراین جایی برای ملاقات شما و فروشنده در وسط وجود دارد.


همچنین کمک می کند تا ببینید که آیا شخص ثالث یا نمایندگی دیگری همان خودرو را به قیمت بهتری می فروشد یا خیر و آن را به روی میز بیاورید. اگر معامله ای از یک فروشنده بگیرید و آن مبلغ دلار را به فروشنده دیگری ببرید، ممکن است قیمت آن کاهش یابد. اگر علاوه بر آن با پول نقد پرداخت کنید، می توانید معامله بهتری دریافت کنید!


8. موارد اضافی را فراموش کنید

برای چیزهایی که واقعاً به آنها نیاز ندارید مانند نوار مسابقه، جزئیات خاص، و به خصوص ضمانت های طولانی هزینه نکنید. اگر صندوق کاملاً اضطراری خود را دارید، گارانتی یک هزینه ضروری نیست . این به تنهایی تمام هزینه های شما را در صورت خرابی یا مشکل داشتن ماشین پوشش می دهد.


اگر نظر خود را تغییر دادید و می‌خواهید موارد اضافی را در خط خرید بخرید، همیشه می‌توانید برای مذاکره در مورد قیمت با نمایندگی تماس بگیرید. این به شما زمان می دهد تا تصمیم بگیرید کدام ویژگی را واقعاً می خواهید و کدام یک لوکس است.


9. دو تا بهتر از یکی هستند

اگر زمانی که آماده خرید خودرو هستید به حمایت نیاز دارید، یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود را همراهی کنید که می تواند شما را در مسیر درست هدایت کند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا جزئیات خودرویی را که فروشنده به شما می گوید به خاطر بسپارید، که می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند. و اگر تجربه زیادی در خرید و مذاکره برای خرید خودرو ندارید، فردی را که اطلاعات زیادی در مورد ماشین دارد، بیاورید.

نکته جایزه خرید خودرو: ماشین ها با شادی برابری نمی کنند

به یاد داشته باشید، هدف یک وسیله نقلیه این است که شما را از نقطه A به نقطه B برساند، نه اینکه موقعیت اجتماعی خود را به دنیا ثابت کند. رفتن به جاده با ماشینی که توانایی خرید آن را ندارید، هر چقدر وسوسه انگیز است، به احتمال زیاد بار سنگینی است تا یک موهبت – به خصوص اگر در بودجه شما نباشد.

به احتمال زیاد، ماشین شما اولین چیزی نیست که در صبح یا هنگام خواب شب به آن فکر می کنید. کلید خوشبختی یک ماشین جدید نیست، پس هزینه آن را همانطور که هست پرداخت نکنید!


خرید یک ماشین نو یا دست دوم می تواند یک تجربه ترسناک باشد.

یک وب سایت پیش بینی می کند که فروش خودرو می تواند بالاترین میزان در یک دهه باشد.  

بسیاری از فروشندگان خودرو ممکن است شما را تحت فشار قرار دهند تا با یک وسیله نقلیه خریداری شده آن را ترک کنید، بنابراین بسیار مهم است که اطلاعاتی در مورد خودروهایی که به آنها علاقه دارید، بودجه ای که می توانید بپردازید و ارزش خرید و فروش خود را داشته باشید. یکی با این جزئیات، همه ابزارهایی را که برای مذاکره درست نیاز دارید در اختیار دارید.

در اینجا 10 نکته و استراتژی برای اطمینان از اینکه بهترین وسیله نقلیه را با کمترین قیمت تهیه می کنید، آورده شده است.

1. به فکر تامین مالی باشید

قبل از بازدید از هر نمایندگی، متوجه شوید که چه نوع سپرده ای را می توانید واریز کنید و چه مبلغی را می توانید پرداخت کنید. همچنین به انجام برخی تحقیقات در مورد وام های خودروی موجود کمک می کند تا درک درستی از آنچه که واجد شرایط آن هستید را به دست آورید

2. امتیاز اعتباری خود را بررسی کنید

دانستن امتیاز اعتباری شما نیز می تواند مفید باشد. جاستین لاول، مدیر ارشد ارتباطات BeenVerified، می‌گوید: «داشتن ایده خوبی از گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری و نرخ‌های بهره موجود می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد معامله خوبی مذاکره کنید و صدها، اگر نه هزاران دلار، پس‌انداز کنید.»

3. در اطراف خرید کنید

قبل از رفتن به نمایندگی، به جای اینکه ناآماده وارد شوید، درباره خودروهایی که ممکن است به آنها علاقه مند شوید، تحقیق کنید. 

بررسی خودروی اسقاطی و خودروی فرسوده


اسقاط خودرو چیست؟

یکی از اقدامات کاربردی برخی کشور‌ها در جهت کاهش آلودگی هوا و ایجاد تغییرات در نمای ظاهر شهر‌ها، اسقاط خودروهای فرسوده است. خودرو‌های فرسوده به دلیل مصرف سوخت بالا و عدم برخورداری از فن‌آوری‌های مدرن و سیستم‌های کنترل آلایندگی، نقش مؤثری در افزایش آلودگی کلان‌شهرها دارند.

در کشور ما نیز به نقل از پلیس راهور، بیش از ۲ میلیون خودروی فرسوده در حال تردد هستند که تهدیدی جدی برای آلودگی هوا و محیط‌زیست و میزان مصرف سوخت به‌حساب می‌آیند. با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله از مجله همراه مکانیک، قصد داریم به بررسی و مقایسه خودروی اسقاطی و خودروی فرسوده بپردازیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

خودروی فرسوده چیست؟

به‌صورت کلی، خودروی فرسوده به خودرویی اطلاق می‌شود که عمر مفید خود را طی کرده باشد و از لحاظ مصرف سوخت و میزان آلایندگی، با معیارها و استاندارد‌های روز، فاصله زیادی داشته باشد. در بحث تعیین فرسودگی خودرو، سن معیار خوبی نیست؛ چراکه ممکن است برخی خودرو‌های جوان‌تر اما با کارکرد بالا، زود‌تر به نقطه فرسودگی رسیده باشند. یکی از راه‌های تشخیص مناسب فرسودگی خودرو، معاینه فنی است؛ لذا با انجام بررسی‌ها و تست‌های معاینه فنی، می‌توان درخصوص فرسودگی یا عدم فرسودگی خودرو تصمیم گرفت.