راهنمای خرید بهترین دستگاه آسیاب برقی

دستگاه آسیاب برقی  چیست؟

دستگاه آسیاب برقی  یا خردکن های صنعتی و خانگی جهت خردکردن مواد جامد و سخت به قطعات کوچکتر طراحی و ساخته  شده است. دستگاه آسیاب از جمله دستگاه ­هایی است که در صنعت کاربرد بالایی دارد و از جمله ماشین ­های پراستفاده می ­باشد.

این دستگاه در اندازه ، ابعادهای مختلف و با ظرفیت­های مختلف ساخته شده است و در منازل و کارگاه ­های صنعتی  و کارخانه ­های کوچک و بزرگ و صنایع کاربرد دارد. بدلیل فعالیت و نوع عملکردی که دارد؛ در صنایع غذایی، ادویه ­جات و مکان ­ها و کارگاه ­هایی که نیاز به پودر کردن مواد غذایی و جامد دارد؛ کاربرد دارد. یکی از انواع دستگاه آسیاب، دستگاه آسیاب صنعتی می باشد که در مدل ­های مختلف برای کاربردهای مختلف تولید شده است.

کشاورزی از مهم‌ترین پیشرفت ها  در ظهور تمدن نوین  غیر مهاجرتی  بود. توسعه کشاورزی توسط انسان و پرورش گونه‌های جانوران یک جا نشین  توسط انسان باعث افزایش غذای موجود برای مصرف انسان ها و شکل‌گیری انواع شهرهای مدرن و پیشرفته  شد. با گذشت زمان و نیاز انسان برای تهیه غذای بیشتر و با کیفیت تر، کشاورزی هم دچار تغییر و تحول های اساسی شده است. مواد اولیه با کیفیت و مرغوب و با کیفیت  در کنار طرز تهیه اصول غذای با کیفیت ، یکی از اساسی ترین پایه های آشپزی نوین بوده و می‌باشد. یکی از وسیله‌های مفید برای تهیه یک خوراک مرغوب و باکیفیت دستگاه آسیاب  صنایع کشاورزی مزرعه سبز آذربایجان می‌باشد. از آسیاب در گذشته برای خرد کردن دانه های غلات مانند گندم استفاده می‌شده است و از آرد به دست آمده برای تهیه نان و سایر مواد خوراکی استفاده می‌کردند.

تماس برای خرید


آسیاب برقی صنایع کشاورزی مزرعه سبز آذربایجان در گذشته به شکل‌های مختلفی مورد استفاده بوده است:


آسیاب دستی

آسیاب بادی

آسیاب آبی

آسیاب دستی



آسیاب معمولا  دارای دو سنگ آسیاب است که یک سنگ ثابت و سنگ دیگر متحرک است. با حرکت سنگ دوم دانه‌هایی که توسط روزنی بین این دو سنگ هدایت شده‌اند، خرد می‌شوند. آسیاب های دستی کوچک با کمک نیروی دست دانه‌ها را خرد می‌کنند.


آسیاب بادی: 



آسیابِ بادی یا به عبارت صحیح‌تر آس‌باد گونه‌ای «آس» است که نیروی لازم برای حرکت آن به کمک وزش باد فراهم می‌گردد. در گذشته آس‌باد را مانند دیگر انواع «آس» برای آرد کردن و یا بلغور کردن غلات و حبوبات به کار می‌بردند با این تفاوت که آس‌باد بسته به نیاز باد و سرعت مناسب آن برای گرداندن چرخ ‌پره‌هایش نسبت به «آس‌آب» یا همان آسیاب آبی رواج کمتری داشته.


آسیاب آبی:



آسیاب آبی دستگاهی بوده ‌است که برای آسیاب و خردکردن گندم و سایر غلات و برای درست کردن آرد از آن استفاده می‌شده است و با استفاده از تکنیک سرعت آب یا فشار آب کار می‌کرده‌است. در ایران تقریباً در هر شهری در قدیم آسیاب آبی وجود داشته اما امروزه تقریباً چند مورد انگشت شمار هنوز در حال کار کردن هستند.


در تمام این آسیاب‌ها سنگ زیرین ثابت بوده و سنگ بالایی با کمک نیروهای مختلفی که در بالا ذکر شد (نیروی دست، باد، آب) بر روی سنگ زیرین می‌غلتد و دانه‌ها در بین این دو سنگ خرد و ساییده می‌شوند.


 


امروزه دستگاه‌های آسیاب بسیاری وجود دارند که نحوه کار کردن با آن‌ها بسیار راحت‌تر از مدل‌های قدیمی است. بسته به نیاز گسترده انسان برای آسیاب کردن مواد مختلف، آسیاب‌های مختلفی نیز طراحی شده اند از جمله:


آسیاب‌های سنگی

آسیاب چکشی

آسیاب دیسکی

آسیاب غلطکی

آسیاب پره ای

همه‌ی انواع آسیاب‌ها را می‌توان برقی و یا تراکتوری ساخت.


دستگاه آسیاب سنگی برقی غلات چه ویژگی‌هایی دارد؟

آسیاب سنگی برقی همانطور که از نامش می‌توان برداشت کرد دستگاهی است جهت آسیاب کردن که با نیروی برق و یک جفت صفحه سنگی کار می‌کند و عمل سایش و خرد کردن دانه غلات مانند گندم، جو، ذرت و… انجام می‌شود. دستگاه آسیاب سنگی به‌صورت ثابت در محل کار نصب شده با ورود دانه‌ها به فضای میانی سنگ‌ها خرد شده برای مصارف دام و دامپروری و همچنین در صنعت آرد و نان مورد استفاده قرار می‌گیرد.