سمپاش

سمپاش چیست 

سمپاش های مدرن برای کاربردهای خاص مهندسی شده اند تا عملکرد پاشش سم  را به حداکثر برسانند. ده نوع سمپاش رایج در برنامه های پاشش کشاورزی با دامنه های مختلف برای میزان مایع ، فشار روان ، پتانسیل های مسافت / پوشش ، ظرفیت و مقدار نازل وجود دارد. انواع سمپاش عبارتند از: کوله پشتی ، اسپات ، ATV ، UTV ، یدک کش عقب ، تخت کامیون ، 3 نقطه اتصال ، بومدار ، بوملس و مه پاش ف، فرغونی و پشت تراکتوری . سمپاشها معمولاً برای پاشش آب  ، از بین بردن  علفهای هرز به کار می رود .


صنایع کشاورزی مزرعه سبز آذربایجان

موارد مهم در انتخاب سمپاش 

ده مشخصه برای  سمپاش وجود دارد که می تواند در انتخاب سمپاش تأثیر بگذارد: مقدار نازل ، فشار نازل PSI ، قابلیت سرعت جریان GPM ، نوع پمپ ، ظرفیت حجم مخزن ، پتانسیل پوشش اسپری (swath) ، فاصله افقی عمودی و افقی ، قابلیت حمل سمپاش ، و طول شلنگ سیستم. انتخاب سمپاش مناسب برای کار خاص مستلزم درک انواع سمپاش و مشخصات مهندسی و عملکرد آنها و همچنین جزئیات کامل عملیات پاشش است. سمپاش با قابلیت دلخواه خود را انتخاب کنید .


عملکرد کلی سمپاش ها 

سمپاش ها برای انجام عملکرد عمومی یکسان طراحی شده اند اما در میزان جریان ، تحویل فشار ، ظرفیت سیال ، طراحی سیستم و گزینه های تحویل نازل اسپری متفاوت هستند تا در سناریوهای کاری مطابقت داشته باشند. انواع مختلف سمپاش دارای اجزای سیستم مشابه - نازل ، مخازن ، لوله کشی ، پمپ ها - هستند که در برنامه های مختلف و پاشش مواد شیمیایی سازگار هستند. در حالی که تمام سمپاش ها برای عملکرد مطلوب کار مهندسی شده اند ، انواع خاصی از سمپاش ها برای استفاده های خاص و سناریوهای کاربرد مناسب ترین هستند.



سمپاش صنایع کشاورزی مزرعه سبز آذربایجانسمپاش صنایع کشاورزی مزرعه سبز آذربایجان

 


مهندسی سمپاش ها

مهندسی سمپاش های مدرن به منظور تولید جریان جریان تحت فشار در نازل یا نازل های اسپری طراحی شده است. سمپاش ها برای انجام این عمل تعیین شده از سیستم خاصی استفاده می کنند که از پمپ سمپاش و لوله کشی مربوطه استفاده می کنند. پمپ های سمپاش که معمولاً نصب می شوند شامل دیافراگم برقی و سانتریفیوژ مجهز به گاز هستند. ویژگی های اصلی سیستم های اسپری: مخزن ذخیره مایعات ، پمپ سمپاش ، لوله کشی ، شیلنگ ، شیرآلات ، تنظیم کننده ها ، واشرها و نازل (ها). سیستم ها در تحویل مایعات از طریق اسلحه های دستی یا بازوهای اتصال سمپاش و همچنین اجزای مختلف دیگر مانند صافی ها متفاوت خواهند بود.

اجزای سمپاش 

سمپاش ها و اجزای سیستم آنها همه از مواد و قطعات شناخته شده به دلیل سازگاری و مقاومت در برابر بسیاری از مواد شیمیایی ، اسیدها ، پودرها و محلول های معمول در سیستم های سمپاش در داخل کشاورزی و تولید ساخته شده اند. مخازن سمپاش که اغلب برای نگهداری مایع پاشش استفاده می شوند از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)  یک پلاستیک با درجه حرارت مقاوم و مقاوم در برابر مواد شیمیایی ، تولید می شوند. تنوع در مهندسی سمپاش مجموعه ای از انواع سمپاش را ایجاد کرده است که قادر به تحقق سناریوها و الزامات مختلف کار هستند. برخی از سمپاش ها به دلیل ویژگیهای کلی تجهیزات و قابلیتهای عملکردی ، برای کاربردهای خاص انتخاب بهتری دارند. جدول زیر یک مقایسه کلی از تمام مشخصات و هزینه های سمپاش مدرن را ارائه می دهد. 

سمپاش پشت تراکتوری صنایع کشاورزی آذربایجان

کاربردهای مختلف سمپاش

مدل های مختلف سمپاش به طور گسترده در شرایط رشد کشاورزی (استفاده از آن) ، تجارت شیمیایی تجاری - مانند مشاغل ، کنار جاده ها ، پارک ها ، زمین های گلف - و همچنین محوطه سازی حرفه ای و شخصی ، مهد کودک ها ، باغ ها  سمپاش ها به طور کاملاً مشخصی برای اجرای پاشش  محلول شیمیایی آب روی خاک یا گیاهان برای عملکرد رشد یا کنترل آفات استفاده می شود.

سمپاش های UTV

مشابه سمپاش های ATV ، سیستم های اسپری UTV برای سوار شدن رویی وسیله نقلیه کمکی برای حرکت در جاده ها و دسترسی به امکان پاشش سم در مناطق صعب العبور طراحی شده اند. سمپاش های UTV از ظرفیت مخازن ، پمپ ها و فشار فشار نازل با افزایش ظرفیت برخوردارند تا در طیف وسیع تری از نیازهای کاربردی مناسب باشند. این نوع سمپاش غالباً در زمینه های شغلی ، تجاری ، کشاورزی و شخصی نگهداری / محوطه سازی ، با تمرکز بیشتر در نگهداری و کنترل کودهای آفت ، فعالیتهای آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد.


سمپاش های UTV دارای سیستم های اسپری کامل با ظرفیت مخزن از 25 تا 200 گالن هستند. گزینه های پمپ سمپاش UTV یا پمپ های دیافراگم برقی 12 ولت با افزایش سازگاری شیمیایی اما نسبت GMP و PSI نسبتاً کم یا پمپ های گریز از مرکز با گاز با برخی از سازگاری کاهش یافته اما نرخ GPM و PSI افزایش یافته است. این نوع سمپاش برای برنامه های اسپری نقطه ای نازل تفنگ دستی با طول شلنگ حداکثر 100 "استاندارد است. سمپاش های UTV معمولاً برای پوشش منطقه به بازوهای بوم یا نازل های بدون بوم مجهز هستند.

سمپاشهای بدون بوم

سم پاش های بدون بوم  ، نازل های اسپری مهندسی شده مخصوصی هستند که برای سوار شدن در خودرو طراحی شده و مایع اسپری را با فاصله زیاد و برآمدگی ارائه می دهند. در مواقعی که دسترسی به مناطق محلول پاشی ، دسترسی غیرمجاز برای وسایل نقلیه یا سم پاش های بوم ، یا در سناریوهای فله ، کاربردهای محصولات زراعی بالای سطح زمین (به عنوان مثال ذرت ، باغ های انگور) اغلب از هیچ رونق استفاده نمی شود. آنها معمولاً روی تراکتورها ، تراکتورهای سودمند ، ATV ها ، UTV ها نصب می شوند و همچنین در سیستم های سمپاش 3 نقطه اتصال ، یدک کش عقب و ATV / UTV قرار دارند. سم پاش های بدون بوم برای عملکرد کامل به یک سیستم پاشش کامل نیاز دارند (پمپ ، مخزن ، لوله کشی).

نازل های اسپری بوملس با مقادیر مختلف نوک نازل که از 1 تا 5 متغیر است در دسترس هستند. هیچ نازل بومی را نمی توان  زاویه داد تا بتواند اسپری را به سمت اهداف خاص یا ویژگی های دارای پاشش گسترده تا 30 درجه فراهم کند. این توانایی می تواند به طور فزاینده ای در شرایط مختلفی که با انواع سمپاش سنتی نمی توان به اهداف اسپری دست یافت ، مفید واقع شود.

نازل های بوم بدون خاصیت اسپری می توانند بسیار مفید واقع شوند و به طور قابل توجهی ارزان تر از بازوهای اتصال سمپاش بوم هستند. با این حال توجه داشته باشید که در مجموع ، سم پاش های بدون بوم از نظر پوشش کامل مایع پاشش به عنوان بوم های خوب محسوب  نمی شوند..

سم پاش های مه پاش 

مه پاش ها دارای مهندسی اسپری کمی متفاوت هستند که برای افزایش توزیع و پوشش مایع اسپری کاربرد طراحی شده است. این سمپاش ها به دلیل انتقال موثر و یکنواخت مایعات اسپری کار نسبت به سایر سمپاش ها شناخته شده اند. مهندسی سمپاش های مه پاشش مایع پاشش را در قطراتی به ابعاد میکرومتر پراکنده می کند که به صورت ریز و غبار پاشیده می شود این طرح باعث می شود ظرفیت مایع پاشش  طولانی تر و بیشتر پاشیده شود .

به جای نازل های اسپری سنتی یا بازوهای بوم ، سمپاش های مه پاش از ولوم های توپ با چرخش 210 درجه برای اسپری چپ و راست  برخوردار هستند. فن ها و کنترل های دریچه گاز ، مکانیزم سمپاش را با کنترل کابین ، طرح مایعات اسپری را فراهم می کنند. .

سمپاش های مه پاش برای پاشش روی درختان ، درختچه ها  و باغ های انگور مانند باغات میوه ، نخلستان ها ، مزارع توت و باغ های انگور که در آن عوامل یکنواختی و پوشش اسپری در عملیات پاشش مهم است ، ایده آل هستند. سمپاش های مه پاش دارای مخازن ظرفیت 25 تا 100 گالن با پمپ های غلتکی کمربند یا گاز سوز به عنوان مدل های استاندارد پمپ هستند. .