نرخ روز دلار طلا و انواع ارز

برای مشاهده نرخ روز دلار - طلا - سکه - ارز کلیک کنید

USD (دلار ایالات متحده آمریکا) واحد پول رسمی ایالات متحده آمریکا است. دلار آمریکا یا دلار آمریکا از 100 سنت تشکیل شده است. با نماد $ یا US$ نشان داده می شود تا آن را از سایر ارزهای مبتنی بر دلار متمایز کند.

ضرابخانه ایالات متحده اولین بار در سال 1794 دلار را ساخت. این ضرابخانه از نقره ساخته شده بود و زنی را نشان می داد که آزادی را در جلو و عقاب را در پشت آن نشان می داد. برای بیش از 170 سال، طرح های مختلف لیبرتی و عقاب بر روی دلار استفاده می شد.

تاریخچه و انواع دلار

در سال 1971، ضرابخانه دلار را تغییر داد تا دوایت دی. آیزنهاور، سی و چهارمین رئیس جمهور ما را نشان دهد. دلار نیز دیگر از نقره ساخته نمی شد. این یک سکه "پوشیده" بود، که به معنای لایه های مس و نیکل یک لایه داخلی از مس خالص است.

طرح دوباره در سال 1979 تغییر کرد. این بار سوزان بی. آنتونی، رهبر حق رای زنان، روی سکه بود. قبل از این سکه، هر زنی که روی سکه های در حال گردش ما نشان داده می شد، زنان خیالی بودند. سوزان بی آنتونی اولین زن واقعی روی یک سکه در گردش ایالات متحده بود.

در سال 2000 دلار رنگ طلایی جدیدی به خود گرفت. سکه ها اکنون با ترکیبی از فلزات منگنز، روی، مس و نیکل ساخته می شوند. طرح ها نیز به عنوان بخشی از برنامه های مختلف سکه تغییر کرده اند، از جمله:

دلار طلایی Sacagawea (2000-2008) که ساکاگاویا و نوزادش، ژان باپتیست را در جلو نشان می دهد.

سکه های 1 دلاری ریاست جمهوری (2007-2016، 2020) که روسای جمهور سابق ایالات متحده را بر روی صفحه نمایش نشان می دهد.

سکه های 1 دلاری بومیان آمریکا (2009 تاکنون) که بومیان آمریکایی مهم را در پشت آن برجسته می کند

سکه های 1 دلاری نوآوری آمریکایی (2018 تا کنون) که اختراعات مختلف را در پشت آن جشن می گیرد

برای مشاهده نرخ روز دلار - طلا - سکه - ارز کلیک کنید

دلار آمریکا به عنوان یک ارز معیار در نظر گرفته می شود و پر استفاده ترین ارز در معاملات در سراسر جهان است. علاوه بر این، در بسیاری از مناطق خارج از ایالات متحده به عنوان ارز رسمی استفاده می شود، در حالی که بسیاری دیگر از آن در کنار ارز خود به عنوان یک ارز غیر رسمی استفاده می کنند.

نرخ روز دلار - سکه - ارز


عبارات کلیدی

1-USD (دلار ایالات متحده آمریکا) واحد پول رسمی ایالات متحده آمریکا و همچنین بسیاری از مناطق و مناطق دیگر است.

2-دلار آمریکا پر استفاده ترین ارز در جهان است و تاریخچه ای غنی و متنوع دارد.

3-دلار نقش مهمی در اقتصاد جهان ایفا می کند و دارای شاخص خاص خود، USDX است.

4-بخش عمده ای از مبادلات جهانی مبادلات خارجی شامل دلار آمریکا است.

5-دلار آمریکا نیز باثبات ترین ارز جهان در نظر گرفته می شود.

مفهوم اصلی  دلار آمریکا (دلار آمریکا)

1-دلار ایالات متحده، که اغلب به عنوان دلار آمریکا شناخته می شود، از طریق قانون ضرب سکه در سال 1792 ایجاد شد، که مشخص می کرد یک دلار ارز برابر با 371 تا 416 دانه نقره است .

مشاهده: قیمت امروز دلار آزاد و صرافی کلیک کنید


نرخ روز دلار

اولین اسکناس های سبز به عنوان یادداشت های تقاضا برای تامین مالی جنگ داخلی 1861 منتشر شد. آنها را به عنوان "پشت سبز" می نامیدند زیرا رنگ آنها سبز بود. مناقصه قانونی معروف به "اسکن‌های ایالات متحده" برای اولین بار در سال 1862 منتشر شد و یک سیستم متمرکز برای چاپ اسکناس برای اولین بار در سال 1869 ایجاد شد. سیستم بانکداری ملی و تأسیس سیستم فدرال رزرو در سال 1913.2- جانت یلن، وزیر خزانه داری و لین مالربا، خزانه دار ایالات متحده، اولین دو زنی بودند که ارز ایالات متحده را در دسامبر امضا کردند.

بیشتر بخوانید: نرخ دلار و سکه و ارز سبزه میدان 

USD (دلار ایالات متحده آمریکا) و طلا

رابطه دلار آمریکا با طلا و قطع ارتباط نهایی آن روندی طولانی داشت. در سال 1933، زمانی که دولت تبدیل اسکناس به طلا را متوقف کرد، طلا باید با قیمت 20.67 دلار در هر اونس تروی به دولت فدرال داده شود . قیمت دلار تا ژانویه 1934 به 35 دلار افزایش یافت. ارزش دلار از نظر محتوای طلا کاهش یافت و فقط برای معاملات بین المللی مجاز بود این کار انجام شود. در دهه 1960، حفظ این استاندارد طلای جزئی دشوار شد.

در سال 1968، الزام به نگهداری ذخایر طلا در برابر اسکناس های فدرال رزرو لغو شد. در سال 1971، ایالات متحده اعلام کرد که آزادانه دلار را به نرخ مبادله با طلا تبدیل نخواهد کرد. در سال های 1972 و 1973 ارزش دلار به طور کامل در برابر طلا کاهش یافت. در اکتبر 1976، تعریف دلار بر حسب طلا به طور رسمی از قانون حذف شد و دلار و طلا دیگر هیچ ارتباطی با هم نداشتند.


نقش بین المللی USD (دلار ایالات متحده).

دلار آمریکا پرمعامله ترین ارز در جهان است. بر اساس نظرسنجی بانکی سه‌ساله ۲۰۲۲ که توسط بانک تسویه‌های بین‌المللی انجام شد، دلار آمریکا ۸۸ درصد (از ۲۰۰ درصد به دلیل جفت ارزهای دو طرفه) در کل معاملات ارز خارجی قرار داشت .

یورو با 31 درصد از کل معاملات در رتبه دوم قرار گرفت . دستیابی به دلار ایالات متحده منجر به شاخص خود، USDX شده است که یک شاخص ارزش وزنی در برابر سبدی از شش ارز دیگر است. یورو، ین ژاپن، پوند انگلیس، فرانک سوئیس، کرون سوئد و دلار کانادا.  

علاوه بر این، دلار آمریکا واحد پول رسمی بسیاری از مناطق ایالات متحده از جمله پورتوریکو، گوام، و جزایر ویرجین ایالات متحده است.


سکه ها و اسکناس های فعلی دلار آمریکا

 

در حال حاضر پنج ارزش مختلف دلار آمریکا وجود دارد  که به آنها لقب داده می شود:

یک سنت: یک پنی .

پنج سنت: یک نیکل .

ده سنت: یک سکه .

بیست و پنج سنت: یک چهارم .

پنجاه سنت: نیم دلار .

مونداس دل دلار آمریکا

در مورد اسکناس ها هفت اسم وجود دارد: 1، 2، 5، 10، 20، 50 و 100 دلاری.

آیا می دانستید؟

از سال 1956 همه اسکناس ها شعار چاپی دارند: ما به خدا اعتماد داریمTاسکناس های 50 و 100 دلاری می توانند تا هشت سال در گردش باشند، اسکناس های 20 دلاری به طور متوسط 2 سال در گردش هستند، در حالی که ماندگاری اسکناس تک دلاری فقط 18 ماه است.

اسکناس های 100 دلاری جدید تصویری از تالار استقلال دارند که در آن ساعت زمان را نشان می دهد: 4:10 بعد از ظهر.

اسکناس های دلاری از کاغذ ساخته نمی شوند، اما در عوض از ترکیب پنبه-کتانی برای مدت طولانی تر ساخته شده اند.

تنها زمانی که اسکناس ها تصویر یک زن را نشان می دادند در سال 1886 بود، زمانی که مجسمه مارتا واشنگتن به همراه تصویر همسرش، اولین رئیس جمهور ایالات متحده، جورج واشنگتن، روی پشت گواهی های نقره ای به قیمت یک دلار قرار گرفت."دلارسازی" فرآیند ادغام یک ارز در بازار اقتصادی یک کشور دیگر است.


نقش در حال تغییر دلار آمریکا (دلار آمریکا)

بحث مداوم در مورد اینکه آیا نقش بین‌المللی دلار در طول زمان کمتر می‌شود، وجود دارد. افزایش یورو و حضور فزاینده چین در اقتصاد جهانی همگی به این ایده کمک می کنند.با این حال، این موضوع هنوز کاملاً ثابت نیست و بر اساس مطالعات مختلف، به ویژه به دلیل ثبات اقتصاد ایالات متحده و اندازه بزرگ آن، استفاده گسترده فعلی از ارز، و قدرت دلار در بازارهای بین المللی همچنان قوی است. قیمت گذاری نفت و سایر کالاها به دلار

USD مخفف چیست؟

USD مخفف سه حرفی دلار آمریکا است. USD ارز قانونی ایالات متحده است و همچنین به عنوان یک ارز ذخیره جهانی در تجارت بین المللی و بازارهای مالی عمل می کند.

ارزهای مورد معامله در جهان کدامند؟

10 نفر اول مسئول 90 درصد کل معاملات فارکس هستند. آنها شامل دلار آمریکا (USD)، یورو (EUR)، ین ژاپن (JPY)، پوند استرلینگ (GBP)، دلار اتریش (AUD)، دلار کانادا (CAD)، فرانک سوئیس (CHF)، رنمینبی چین (CNH)، دلار هنگ کنگ (HKD) و دلار نیوزلند (NZD).

خط پایین

دلار آمریکا بیشترین استفاده را در معاملات بین المللی دارد و همچنین امن ترین ذخیره ارزش محسوب می شود . یک مثال کوچک اما کامل از آن این است که چگونه دلار آمریکا به عنوان وسیله ارز در بسیاری از کشورهای بازار نوظهور پذیرفته می شود، در حالی که دلار به هیچ وجه به عنوان ارز در آن کشور استفاده نمی شود. بسیاری از فروشندگان یا مغازه ها با کمال میل یک دلار آمریکا را به جای ارز محلی خود می پذیرند.

نرخ روز سکه طلا ارز دلار

چرا تعریف صحیح واژه «دلار» مهم است؟

در اقتصاد بازار آزاد آمریکا، قیمت ها بر حسب واحد پول بیان می شود. طبق قانون فعلی، «پول ایالات متحده به دلار بیان می شود. . علاوه بر این، همه «سکه‌ها و ارزهای ایالات متحده (از جمله اسکناس‌های فدرال رزرو...) برای همه بدهی‌ها، هزینه‌های عمومی، مالیات‌ها و عوارض قانونی هستند. 2 بنابراین، تعریف اسم «دلار» برای اینکه بدانیم «پول» ایالات متحده چیست و «مناقصه قانونی» چیست، ضروری است.

 آیا اساسنامه پولی فعلی به طور قابل درک "دلار" را تعریف می کند؟

قوانین پولی فعلی «دلار» را به طور قابل فهم تعریف نمی کنند.

آ. یادداشت های فدرال رزرو اکثر مردم اسکناس فدرال رزرو (FRN) را با "دلار" با "دلار" اشتباه می گیرند. اما هیچ قانونی، FRN «یک دلاری» را به عنوان «دلار» یا حتی «دلار» تعریف نکرده است. علاوه بر این، قانون ایالات متحده مقرر می‌دارد که FRN‌ها «باید به صورت پول قانونی در صورت تقاضا در وزارت خزانه‌داری ایالات متحده بازخرید شوند. . . یا در هر بانک فدرال رزرو. 3 بنابراین، اگر FRN ها خودشان «پول قانونی» نباشند، نمی توانند «دلار» باشند، واحدهایی که تمام «پول ایالات متحده» در آنها بیان می شود.

ب سکه های ایالات متحده وضعیت ضرب سکه نیز به همان اندازه گیج کننده است. کد ایالات متحده برای ضرب سکه های فلزی پایه، سکه های طلا، و سکه های نقره، که همگی بر حسب «دلار» هستند، پیش بینی شده است. سکه های فلزی پایه شامل "یک سکه دلار" به وزن "8.1 گرم" و متشکل از مس و نیکل است. 4 سکه طلا شامل یک «سکه طلای پنجاه دلاری» است که «وزن آن 33.931 گرم است و حاوی یک اونس تروی طلای مرغوب است». 5 در نهایت، ضرب سکه نقره شامل یک سکه است که روی آن نوشته شده است «یک دلار»، وزن آن «31.103 گرم» است و حاوی یک اونس «.999 نقره خوب» است. 6رابطه منطقی بین این «دلار» 31.103 گرم نقره، یک سکه «پنجاه دلاری» حاوی 33.931 گرم آلیاژ طلا و یک «دلار» حاوی «8.1 گرم» فلزات اساسی چیست؟ بدیهی است که این مقادیر فلزاتی نیستند که در بازار آزاد در برابر یکدیگر مبادله می‌شوند - یعنی وزن‌های مختلف فلزات مختلف قدرت خرید معادل را نشان نمی‌دهند. بنابراین، بر اساس کدام نظریه، هر یک از این وزن‌ها، و قدرت خرید ناهمگون، به یک اندازه «دلار» هستند؟

تاریخ و قانون اساسی آمریکا چه چیزی را به عنوان "دلار" معرفی می کند؟


الف. "دلار" در قانون اساسی. هر دو ماده یک، بند 9، بند 1 قانون اساسی و متمم هفتم از اسم دلار استفاده می کنند. اگرچه قانون اساسی "دلار" را تعریف نمی کند، زیرا در اواخر دهه 1700 همه می دانستند که این کلمه به معنای دلار آسیاب شده نقره ای اسپانیا است.

ب -تصویب «دلار» به عنوان «واحد پول» قبل از تصویب قانون اساسی. بنیانگذاران نیازی نداشتند که صراحتاً «دلار» را به عنوان واحد ملی پول بپذیرند یا «دلار» را در قانون اساسی تعریف کنند، زیرا کنگره قاره قبلاً این کار را انجام داده بود.

مستعمرات آمریکا در ابتدا دلار را از انگلستان اتخاذ نکردند، بلکه از اسپانیا استفاده کردند. تحت اصلاحات پولی آن کشور در سال 1497، ریال نقره به پول حساب اسپانیا تبدیل شد. یک سکه جدید متشکل از هشت ریال نیز ظاهر شد. این سکه‌ها که با نام‌های پزو، دوروس، پیزا د آ اوکو ("تکه‌های هشت")، یا دلار اسپانیا شناخته می‌شوند، در دنیای جدید به دلیل موقعیت تجاری و سیاسی مهم اسپانیا در آن زمان به برتری رسیدند. 8در واقع، تا سال 1704، "قطعه های هشت" در واقع به واحد حساب مستعمرات تبدیل شده بود، همانطور که اعلامیه ملکه آن در سال 1704 به رسمیت شناخته شد، زمانی که حکم کرد که سایر سکه های نقره خارجی فعلی "با توجه به وزن و وزنشان تنظیم می شوند.

واقعیت دلار

دلار ، در اصل یک سکه نقره بود که در بسیاری از کشورهای اروپایی در گردش بود. در دوران مدرن، نام واحد پولی استاندارد در ایالات متحده ، کانادا ، استرالیا ، نیوزیلند و سایر کشورها است. اسپانیاییپزو یا قطعه هشت که در مستعمرات اسپانیا و انگلیس در آمریکا در گردش بود، توسط مردم انگلیسی زبان به عنوان دلار شناخته می شد. آشنایی با این سکه منجر به نامگذاری رسمی واحد پولی ایالات متحده به عنوان دلار در سال 1792 شد. کانادا دلار و سیستم اعشاری پولی را در سال 1858 پذیرفت. استرالیا در سال 1966; و نیوزلند در سال 1967.

این کلمه خود شکل تغییر یافته ای از کلمه آلمانی thaler است، شکل کوتاه شده Jo a chimst(h)aler، نام یک سکه نقره ای است که برای اولین بار در سال 1519 به سرپرستی کنت شلیک ضرب شد، که نقره ای غنی را به خود اختصاص داده بود. معدن کشف شده در سنت یواخیمستال (دیل یواخیم)، بوهمیا. این سکه ها از قرن شانزدهم به بعد در آلمان رایج بودند، با اصلاحات املایی مختلف مانند دالر، دالار، دالدر و تالرو. تنها در سال 1873 تالر با علامت به عنوان واحد پولی آلمان جایگزین شد.

دلار نیمائی و قیمت آن چیست

ارز نیمایی در واقع ارزی است که در سامانه‌ای به نام نیما معامله می‌شود. در سامانه نیما صادرکنندگان و واردکنندگان به صورت آنلاین دست به خرید و فروش ارز می‌زنند.