مهندس محمد اسلامی
مهندس محمد اسلامی در حاشیه سومین روز از هجدمین نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار نویاب اظهار کرد: این شرکت فعالیت خود را از سال ۶۹ با اشتغالزایی مستقیم برای ۴۰ نفر و با تولید انواع تریلی، آسیاب سنگی، علوفه خردکن، تانکر، سمپاش و کفی آغاز کرد.
مدیر تولید شرکت صنایع کشاورزی مزرعه سبز آذربایجان با اشاره به اینکه تا سال ۱۳۹۵ قیمت آهن یک سوم قیمت دلار بود، افزود: خوشبختانه محصولات خود را به خوبی در بازار جهانی عرضه کردیم اما در حال حاضر که قیمت آهن و دلار با هم برابری می کند، صادرات مقرون به صرفه نیست.
وی با بیان اینکه نرخ تورم در کشورهایی که ما با آنها صادرات داشتیم، به اندازه ایران نیست، افزود: در حال حاضر عرضه محصولات تولیدی ما در داخل کشور سوددهی خوبی دارد.
اسلامی، عرضه محصول در داخل کشور را منوط به شرکت در نمایشگاه های متعدد عنوان کرد و گفت: تبلیغ در هر حرفه ای حرف اول و آخر را می زند و سرمایه گذاری زیربنایی است و به همین دلیل با شرکت در نمایشگاه های داخلی می توانیم برای عرضه محصولات خود بازاریابی کنیم.
وی با تأکید بر اینکه بیشترین قطعات مورد نیاز در تولید دستگاه ها را از شرکت های داخلی تهیه می کنیم، تصریح کرد: بلبرینگ و لاستیک که حدود ۵ درصد از نیاز تولید ماست از خارج از کشور وارد می شود.
این فعال عرصه تولید با بیان اینکه ۱۴ قلم از تولیدات شرکت، استاندارد مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ایران را دریافت کرده، اضافه کرد: کشاورزان و متقاضیان می توانند با تسهیلات بانکی ۱۵ درصد، این ۱۴ دستگاه دارای نشان را خریداری کنند.
وی از خوزستان، کرمانشاه و اردبیل به عنوان بزرگترین مشتریان خود نام برد و گفت: مزارع بزرگی که در این استان ها وجود دارد و مقرون به صرفه بودن کشاورزی از عواملی است که متقاضی از این استان ها را زیاد کرده است.
مدیر تولید شرکت صنایع کشاورزی مزرعه سبز آذربایجان در بخش پایانی سخنان خود حمایت های دولت در ممنوعیت واردات دستگاه های مشابه خارجی به کشور را مهمترین عوامل پیشرفت و ارتقای کیفیت این شرکت دانست و یادآور شد: ما با ارایه خدمات پس از فروش و گارانتی طلایی تعویض قطعات توانسته ایم رضایت مشتریان را به شکل کامل جلب کنیم.